5.4/10
(57 qualified reviews)
US Traders
  • Interest rate on funds
  • Bonus offers
  • Trading contests
  • PAMM accounts
  • LAMM accounts
  • Affiliate program
  • Islamic accounts available
  • Company LiteForex Group of Companies, Inc.
  • Founded in 2005
  • Offices in
    Show countries Hide countries
  • Payment options
    Show payment options Hide payment options
  • Demo platforms
    • MetaTrader 4
    • MetaTrader 5
    • WebTrader
  • Account currencies
    • Euro
    • Russian rouble
    • Swiss franc
    • United States dollar
  • Currency pairs
    Show currency pairs Hide currency pairs
  • Website available in
    Show website languages Hide website languages
  • Support available in
    Show support languages Hide support languages
  • Support methods
    • Callback
    • Forum
    • Live chat
    • Phone
  • Trading server time zone GMT+3
  • VPS for traders $15/month
  • Rebates per 1 std. lot 15 $
  • Trailing stop
  • Pending orders
  • One-click trading
  • Mobile trading
  • Automated trading
  • Minimum account size $10
  • Minimum position size 0.1 lot
  • Spread type Fixed
  • Spread on EUR/USD, pips 3
  • Trading instruments
    • Forex1:1000
  • Trading platforms
    • MetaTrader 4
    • MetaTrader 5
  • Digits after dot 5
  • Margin call level 50%
  • Stop-out level 20%
  • Number of currency pairs 40
  • Trailing stop
  • Pending orders
  • One-click trading
  • Mobile trading
  • Automated trading
  • Minimum account size $100
  • Minimum position size 0.01 lot
  • Spread type Fixed
  • Spread on EUR/USD, pips 2
  • Trading instruments
    • Forex1:500
  • Trading platforms
    • MetaTrader 4
    • MetaTrader 5
  • Digits after dot 5
  • Margin call level 50%
  • Stop-out level 20%
  • Number of currency pairs 40
  • Trailing stop
  • Pending orders
  • One-click trading
  • Mobile trading
  • Automated trading
  • Minimum account size $500
  • Minimum position size 0.01 lot
  • Spread type Variable
  • Typical spread on EUR/USD, pips 0.9
  • Minimum spread on EUR/USD, pips 0
  • Trading instruments
    • Forex1:500
  • Trading platforms
    • MetaTrader 4
  • Digits after dot 5
  • Margin call level 100%
  • Stop-out level 50%
  • Number of currency pairs 40
  • Trailing stop
  • Pending orders
  • One-click trading
  • Mobile trading
  • Automated trading
  • Minimum account size $200
  • Minimum position size 0.01 lot
  • Spread type Variable
  • Typical spread on EUR/USD, pips 0.9
  • Minimum spread on EUR/USD, pips 0
  • Trading instruments
    • Forex1:200
  • Trading platforms
    • MetaTrader 4
  • Digits after dot 5
  • Margin call level 100%
  • Stop-out level 50%
  • Number of currency pairs 40
View contract specifications

Reviews

110 reviews of LiteForex are presented here. All reviews represent only their author's opinion, which is not necessarily based on the real facts.

, Litva.

LiteForex is my first broker, i started my trading by reading tutorial on their site. If you are newbie you can start to trade on cent account, and after a lot of days of practice you can transfer your trading to ECN account and continue. withdrawals usually take 3-4 days, my last withdral took 3 days.

, Paris.

I am trader with big experience of trading. I had account with 3 brokers during my trading. In present i have two accounts with liteforex broker. I stoped to jump between brokers, because liteforex have all that i need. this broker have fast withdrawal and deposit and good order execution process

, Indonesia.

LiteForex is broker with good reputation and good support team. I always can resolve all my questions by writing email to liteforex. This broker have good withdrawal statistic usually i wait my withdrawal 2-4 days on different sum. Also i got 200% bonus from this broker

, England.

Withdrawal of this broker usually take 4-5 days, but they promised that you will get your money during 3 days. Usually i withdraw funds via eclectronic payment systems

, Nigeria.

Sir its been two years now I tried to reap my Decadent under a pamm account but lite Forex have not been assisting at all,early last month I requested for my withdrawal,there was no responds, today I place withdrawal please respond to me before the day runs out.if you fail me today,u will lose me forever,I believe there are other platforms.thank you.

, jordan.

bunch of thugs they do whatever to rip off ur a/c

, Vietnam.

what about your issue ? did you solve it ? i have just join in with them. i see they have great service. i like their contest. i have some friend in here. they introduce me to liteforex.

, Jordan.

Dear sir,

As i've been informed before, your profile is under investigation of

the Security department for 14 working days and the period have been

passed ,its now more than 3monthes and no answer

please to inform me youer last review to my complain apart from it is

good or worse

i have tiered to wait youer respond

please dont ignore my email really i have depression of waiting

Best regards,

amjad alzagmori

Client uid: 722313998

there response was

dear sir

regarding my accounts 230690 real and 160185 and 50990

you have finished the period of 14 working days while my account will be unblocked and available for trading and withdrawal again

i ask you please to activate my account

thanks for yuoer cooperation

On Fri, Sep 5, 2014 at 1:44 PM, amlpolicy wrote:

05.09.2014 12:17, Amjad Alzagmori пишет:

Dear sir,

Kindly wait up till 14 working days, while your account will be unblocked and available for trading and withdrawal again. The security department of the LiteForex company notifies you that your profile is in live queue for investigation due to clause 4.3. of Public Offer Agreement: "Transfer of funds can be extended by Company for the period up to 14 working days in exceptional cases requiring verification of compliance of trading and non-trading operations conducted by Clients with the terms and conditions of the “Agreement on the system of quotation and order of trading operations” and this agreement."

Dear sir,

As we told you before, you should kindly wait up till 14 working days, while your account will be unblocked and available for trading and withdrawal again. The security department of the LiteForex company notifies you that your profile is in live queue for investigation due to clause 4.3. of Public Offer Agreement: "Transfer of funds can be extended by Company for the period up to 14 working days in exceptional cases requiring verification of compliance of trading and non-trading operations conducted by Clients with the terms and conditions of the “Agreement on the system of quotation and order of trading operations” and this agreement."

until now no response

Dear sir,

The company requires you to submit all necessary documents to complete the full verification of your profile (with notarized copies of documents). This request is based on clause 7.1. of the Public Offer Agreement: "The Company has the right to require confirmation of the reality of the registration data specified when opening a trading account. Therefore, the Company may ask the Client any time to provide an electronic copy of his/her identity document attested by a notary (at the Company discretion), as well as an abstract from the bank account or utility bill to confirm his/her address. Detailed requirements of the Client’s identification are described on the Company’s official website in the AML Policy section".

--

Best regards,

LiteForex Anti-money laundering department.

, Brazil.

Pending withdraw since August 06 2014

It should be done in 3 business days...

http://prntscr.com/4chgi3

, Ukraine.

LiteForex has finally processed my withdrawal request. Presumably, after they had seen my previous review. I just hope it won't take them one month to process my next withdrawal request...

, Ukraine.

It is taking more than a month now for LiteForex to process my withdrawal request. For some reason they are reluctant to give me my money. Customer service always says the same: "Your request will be processed soon."

It looks like the company is either experiencing some significant financial difficulties or is on a scam run already.

, Australia.

Hello…I’m Soren and trading since 2 years. The market analysis and insights from broker group support the trading directly. In the last two years there are big changes in the company services and they have expanded their vision too.

, Estonia.

I began trading with liteforex a couple of months ago, after the documentation verification I started trading with the broker. The cashing out procedure takes a bit time; e-mail response is fast enough, update in trading tools at regular intervals make the trading fast. In real, many of the traders are fascinated due to the contest organized by the group.

, India.

I have three years experience of trading. Recently I have started trading with lite group. I read a few reviews about the company, and decide to trade with very small amount. I got my bonus after a month. The withdrawal speed was good, customer support was fine. I traded without any pitfall.

, Russia.

Dear Luca Novello,

The problem is that your positions were not fully executed by counteragent and there is nothing we can do about it.

Also we have no possibility to check instantly if your positions are executed by counteragent or not, because an aggregated position is supposed to be overlapped on omnibus account. So we have to examine the statements of counteragent and only then make a decision. It takes time.

Again, we are very sorry about the situation.

All we can do for you with this regard is to return your deposit to you.

Sincerely,

LiteForex representative.

Submit your review

To submit your own Forex Broker review for LiteForex fill the form below. Your review will be checked by a moderator and published on this page.

By submitting a Forex Broker review to EarnForex.com you confirm that you grant us rights to publish and change this review at no cost and without any warranties.Make sure that you are entering a valid email address. A confirmation link will be sent to this email. Reviews posted from a disposable e-mail address (e.g. example@mailinator.com) will not be published. Please submit your normal e-mail address that can be used to contact you.

Please, try to avoid profanity and foul language in the text of your review, or it will be declined from publishing.

Required
Required (will not be published)
Only first and last digit will be published
Impression about company
Image Code (5 characters)